[ad_1]
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، چند ماهی است که رکود در بازار لوازم خانگی تشدید پیدا کرده و کسبه با فروش های اعتباری در صدد فروش محصولات خود هستند. از آن طرف هم تولیدکنندگان تغییری در قیمت های خود اعمال نکرده و عملاً کاهش قیمت ها فقط در بازار به وجود آمده است .
کسبه معتقدند اگر تخفیف ندهیم نمیتوانیم محصولات را فروخته و از پس دخل و خرج خود بر بیاییم از آن طرف معوقات خریدهای قبلی از تولیدکنندگان زمان بر شده و همین امر عاملی می شود تا در ازای تأخیرها جریمه پرداخت کنیم.
بررسی بازار لوازم خانگی نشان میدهد در بخش یخچال و لباسشویی کاهش قیمت ها از 1 تا 10 میلیون تومان بوده است و در تلویزیون نیز قیمت ها تا 6 درصد کاهش پیدا کرده است. با این وجود هنوز مردم تمایلی به خرید نشده و بازار در انتظار برنامه های دولت برای رونق معاملات است.
تولیدکنندگان هم در این شرایط رکود به طرح های فروش اعتباری رو آورده اند تا شاید از این طریق نسبت به فروش محصولات خود اقدام کنند اما سود های بالا در این طرح ها عاملی شده تا مردم رغبتی به شرکت و خرید محصولات نداشته باشند و به دنبال طرح هایی با سود کم باشند؛ به همین منظور در میان تولیدکنندگان رقابتی در اعلام طرح های فروش که برای مشتری جذاب باشد به وجود آمده است.
در حال حاضر در بازار لوازم خانگی جنس به وفور یافت می شود اما مشتری وجود ندارند و به نوعی همه منتظر ثبات بیشتر قیمتها هستند.
انتهای پیام/
[ad_2]
Source link